Vul voor 2/3 een soepkom met halfvolle yoghurt. Leg daarop 2 eetlepels (20 gram) muesli, 1 eetlepel (7 gram) lijnzaad en een nectarine in blokjes. Trakteer uzelf met een glas jus d'orange en een kop thee zonder suiker!

Ontbijt
Ontbijten is vaak een gewoonte. Al jaren eet men vaak hetzelfde. Ook variaties in het ontbijt is belangrijk. Zet de wekker een kwartiertje eerder als het u steeds niet lukt om te ontbijten. Ontbijten brengt uw spijsvertering op gang en zo kunt u zich beter concentreren. Bovendien is er dan minder neiging naar snoepen of snacken later in de ochtend. Hieronder twee voorbeelden ter inspiratie,
Yoghurt met muesli, lijnzaad en fruit
Ongeveer 245 Kcal

ingrediƫnten Broccolishake:

2 granny smit's

1 stengel bleekselderij

100 gr Broccoli

1 banaan

1 volle eetlepel (10 gram) lijnzaad

(eventueel wat water)

 

Ongeveer 280 Kcal

 

Broccolishake & een rijstecracker

Een groentenshake als ontbijt is enorm hip en gezond. Voor een groentenshake kunt u een blender of een juicer gebruiken. Het verschil is dat bij een juicer het eindresultaat puur sap is zonder 'prut'en bij een blender is het sap en 'prut'. De hoeveelheid is bij een juicer minder! We doen bij deze ontbijtsuggestie een rijstecracker(wafel) voor het kauwgevoel.

Bereiden Broccolishake:

Alles schoonmaken en in de blender of juicer, Wanneer de shake niet vloeibaar genoeg is, doe er dan wat water bij. Meng vervolgens de lijnzaad er door. En dan, drinken maar!