Foodies
Hosts
Alles draait tegenwoordig om beleving. Excellente producten en diensten zijn niet meer genoeg om klanten c .q. gasten (meer dan) tevreden te krijgen, ze te enthousiasmeren, te verrassen, te binden. Er is dus meer nodig om van gasten fans of zelfs ambassadeurs te maken. Beleving is het centrale thema.
Practor Karoline Wiegerink richt zich met haar Excellente studenten op beleving door de persoonlijke ontmoetingen tussen gast en gastheer. In dit trimester heeft ze met haar excellente studenten zich vooral gericht op 'de eerste indruk', die je bij de gast teweeg brengt!
Deze groep heeft zich omgedoopt tot de 'HOSTS'.
De onderzoeksvraag zou voor dit practoraat zich in specifieke werkvelden als zorg, horeca of voedselproductie kunnen bevinden. De vraag kan op een specifiek product of productgroep liggen, maar ook op concepten. Zelfs zou het zo kunnen zijn dat er uit een vraag een geheel nieuw concept komt. Practor Pierre Wind zegt: "Food innovation wil niet zeggen dat er altijd een nieuw product uit moet komen. Maar een frisse kijk kan een vernieuwde visie opleveren".
In dit trimester lag de focus van de excellente studenten, die zichzelf de 'Foodies" noemen, op één onderzoeksvraag: "Op welke wijze kun je in een hoofdgerecht de algemeen aanbevolen hoeveelheid groenten serveren, bij een gemiddeld restaurant, met een prijsklasse van hoofdgerechten tussen de € 13,00 en € 28,00 euro".