Foodies
Hosts
Adressing
Motives and exectations
Manage the seamless journey and a hospitable welcome
Moments of truth
Hardware
Atmosphere
Behavior
A hospitable Good bye
Lenghten experience / impact
Stay connected
Orientation
Getting there
Stay
Good bye
Memory
Bezoek aan RTHA
Rotterdam The Hague Airport positioneert zich in Nederland als een boetiek luchthaven. Met de combinatie ‘snelheid en efficiency door kleinschaligheid’ en éen mens- en emotiegerichte benadering’ maakt de luchthaven het verschil voor haar reizigers. De studenten brachten een bezoek aan de luchthaven, maakten kennis met het hospitality programma ‘My Certified Smile’ en het onderzoek naar passagierstypen en passagiersbeleving van Rotterdam The Hague Airport. In een rondleiding door de terminal werd aan de studenten gevraagd zich te verplaatsen in verschillende personas passagiers en de gastvrijheidsperformance kritisch te bekijken.
Bezoek aan HH
Gastvrijheidsbeleving wordt in grote mate bepaald door de menselijke component: De persoonlijke ontmoetingen tussen gast en gastheer maken het verschil in beleving. Het fundament voor een gastvrij klimaat is de samenwerking in een gastvrij team. Hoe hier leiding aan te geven? Het goede voorbeeld geven en feedback geven zijn hierin twee belangrijke elementen. De Mondriaan Excellence Class was op bezoek bij Hotelschool The Hague. De studenten werden daar op een workshop ‘Structured Feedback’ getrakteerd, die door twee Hotelschool The Hague Studenten werd verzorgd.
Daarnaast was er tijd voor een rondleiding, een uitgebreide kennismaking met het curriculum en het studeren aan de Hotelschool, inclusief een maaltijd en wat drankjes achteraf.